نوشته شده در۰۱ شهریور ۱۳۹۶

راهکارهای افزایش انرژی روانی

راهکارهای افزایش انرژی روانی

برای دیدن بر روی متن بالا کلید فرمایید .

 

آمادگی قبل از مسابقه

مطمئن شوید که قبل از مسابقه، استراحت خوبی داشته اید، بخصوص، خواب شب قبل از مسابقه را خیلی جدی بگیرید. مطمئن شوید که در روز قبل، غذای مناسبیخورده اید و کوله پشتی خود رابه صورت کامل برای مسابقه بسته اید. اگر به خوبی برای یک مسابقۀ خوب آماده نشده باشید، قطعاً از نظر ذهنی برای شکست در مسابقه آماده اید. 

در رختکن با صدای بلند موزیک گوش کنید

موزیک می تواند سطوح قدرت و میزان انرژی روانی شما را بالا ببرد و میزان ضربان قلب شما را تا حد مشابه با مسابقه افزایش دهد. موسیقی ای انتخاب کنید که دوستش دارید و به شما انرژی می دهد.این کار باعث می شود که وقتی حریف موزیک را می شنود، بفهمد که با حریفی بازی خواهد کرد کهاز نظر روانی به شدت آماده مسابقه است.

با صدای بلند و رسا صحبت کنید

با صدای بلند و رسا صحبت کردن، هورمونی در مغز آزاد می‌کند که باعث داشتن حس خوب و آمادگی برای مسابقه می‌شود.

حواستان به حالت چهره تان باشد

نباید هر احساسی که دارید(اعم از: ترس، قدرت، احساس ضعف در مقابل تیم حریف و حتی خواست خود برای برد بازی)رااز طریق صورتتان نشان دهید. هیچکس نمیتواند بدون اجازۀ شما چیزی کهدرون شماست را حس کند.پس این اجازه را ندهید. با اقتدار و قدرت در زمین مسابقه حاضر شوید.

زبان بدن

تئوری «جنگ و گریز» بیان میکند که در مواجهه با یک خطر،یادر آن موقعیت باقی می مانیم و می جنگیم یا از آن موقعیت فرار می کنیم. مطمئن باشید وقتی حریفتانببیند که شما همچنان مقتدر هستید و هنگام راه رفتن، قدم های بلند برمی دارید و صاف می ایستید(سر بالا و سینه جلو)، قطعاً راه دوم (فرار از موقعیت) را انتخاب می کند. پس همچنان مقتدر باشید و با برداشتن قدم های بلند و استوار و صاف ایستادن، حریف را از میدان به در کنید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است.

ارسال نظر برای این مطلب غیر فعال شده است!